niedziela, 6 stycznia 2013

vegeburgery


Wspaniała alternatywa dla klasycznych hamburgerów. Nie jako substytut mięsa (nie jestem wegetarianką, więc nie szukam czegoś, co będzie smakować jak mięso, nie będąc mięsem), ale pyszne danie samo w sobie. Przepis pochodzi z książki Whitewater Cooks via blog Five Forty at Home. Jak widać na zdjęciu powyżej, ja zaserwowałam te vegeburgery jak klasyczne hamburgery, ale można pójść zdrowszą drogą i wybrać bułkę pełnoziarnistą domowej roboty i inne dodatki.

WHITEWATER VEGGIE BURGERS

  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1,5 szklanki czarnej fasoli z puszki (ja dałam czerwoną)
  • 1 szklanka pestek słonecznika, podprażonych
  • 0,5 szklanki migdałów, podprażonych
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 2 szklanki marchewki startej na tarce o grubych oczkach
  • 3 szklanki bułki tartej (u mnie wyszło ok 1,5 szklanki)
  • 0,5 szklanki posiekanej pietruszki lub kolendry
  • 0,5 szklanki sosu sojowego
  • 5 jajek
  • 2 łyżeczki oleju sezamowego
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżka kminu rzymskiego
  • 1,5 łyżeczki chili
  • ewentualnie sól do smaku

Cała trudność tego przepisu polega na tym, żeby zmielić te wszystkie składniki na papkę. Technika mielenia/ miksowania/ścierania zależy od tego jakim sprzętem dysponujemy. Ja musiałam zmielić orzechy i pestki słonecznika w młynku do kawy, cebulę starłam na tarce a potem próbowałam zmielić resztę składników (oprócz bułki tartej) w swoim blenderze, który odmawiał współpracy. Gdy już mi się udało uzyskać w miarę jednolitą papkę (i przestałam bać się, że blender wyda ostatnie tchnienie), zagęściłam ją bułką tartą. Uformowałam kotleciki i podsmażyłam je na patelni, na oleju. Radzę usmażyć najpierw jeden mały kotlet i sprawdzić, czy nie trzeba dodać jakiś przypraw. 

vegeburger z cebulą i ogórkiem kiszonym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...