wtorek, 12 lutego 2013

zupa z zielonej części pora

Dotychczas zielone części pora były dla mnie tylko odpadkiem, który albo dodawałam, trochę na siłę do zupy, albo po prostu wyrzucałam. Okazało się, że można z tych gorszych części przyrządzić zupę, która smakuje bardzo podobnie do tradycyjnej porowo-ziemniaczanej, tylko jest nieco ostrzejsza. I chociaż Mireille Guiliano pisze w książce Francuzki na każdy sezon : Gotując z tym łagodnym i wyrafinowanym odpowiednikiem czosnku, powinniście odciąć i wyrzucić zielone: jadalne są biała bulwa i biała część łodygi!, to nie należy jej wierzyć - zielona część jest jak najbardziej jadalna.



ZUPA Z ZIELONEJ CZĘŚCI PORA


  • 400 g zielonych części porów, pokrojonych w kostkę wielkości 2 - 3 cm
  • ziemniak (około 100 g)
  • 1,2 -1,5 litra bulionu
  • masło do smażenia
  • ewentualnie odrobina gałki muszkatołowej

W dużym garnku rozpuszczamy sporą ilość masła i delikatnie podsmażamy pory i ziemniaki, nie rumieniąc ich jednak. Zalewamy wrzącym bulionem i gotujemy do miękkości. Miksujemy w blenderze, ewentualnie dodajemy gałkę muszkatołową. Podajemy z ryżem lub grzankami. Ja udekorowałam swoją zupę gotowaną marchewką.

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...