poniedziałek, 6 maja 2013

tarta z rabarbaru i mascarpone

 RABARBAR 

A ja cieszę się jak dziecko, że w końcu rozpoczął się sezon nowalijek: rabarbar, potem truskawki, maliny, jagody, porzeczki, wiśnie, na końcu jabłka, śliwki i brzoskwinie. Natura co chwilę będzie wyciągała jakiegoś asa z rękawa i rzucała go prosto w ręce niecierpliwego kucharza złaknionego świeżości. Mam już kilka pomysłów na wykorzystanie rabarbaru i od dziś zaczynam je wcielać w życie. Sezon uważam za otwarty!



TARTA Z RABARBARU I MASCARPONE
przepis na formę do tart o średnicy 23 cm

  • ciasto kruche stąd (2/3 na spód, 1/3 na kratkę)
  • 400 g drobno pokrojonego rabarbaru (waga przed obraniem)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 250 g sera mascarpone
  • 2 jajka 
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • ziarenka z laski wanilii
Formę do tart wykładamy schłodzonym ciastem (2/3 całego ciasta), nakłuwamy widelcem i podpiekamy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok 15 minut lub do lekkiego zezłocenia. W tym czasie przygotowujemy nadzienie: lekko ubijamy jajka z cukrem, wanilią i mąką ziemniaczaną,następnie dodajemy mascarpone - masy nie trzeba ubijać, należy wymieszać wszystkie składniki do momentu, gdy nie będzie grudek. Na  koniec wsypujemy rabarbar. Masę wykładamy na podpieczony spód, a na wierzchu układamy ozdobną kratkę. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 40 - 50 minut. Podajemy po schłodzeniu - masa powinna stężeć, choć nawet zaraz po upieczeniu nie jest bardzo płynna.



2 komentarze:

  1. Pisałam na forum gazety, że tartę upiekłam. Nie pisałam już, że upiekłam też drugi raz:)
    W międzyczasie wreszcie zrealizowałam długo odkładaną decyzję o założyłam bloga. Umieściłam w nim link do Twojego przepisu na tę tartę.
    http://kuchennealgorytmy.blogspot.com/2013/07/45.html

    Mątewka/Ines1977

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, odwiedziłam już Twój blog, będę wpadać częściej, życzę samych sukcesów i trzymam kciuki:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...