niedziela, 16 czerwca 2013

domowe lody waniliowe


Ostatnio robiłam lody z brązowego (palonego) masła. Bardzo oryginalne. Trochę się napracowałam spodziewając się smaku, który mnie oszołomi. Lody wyszły całkiem dobre, dodatek brązowego masła sprawił, że smakowały jak lody o smaku toffi, ale ja oczekiwałam czegoś więcej, jakiegoś kulinarnego odkrycia, olśnienia, a dostałam coś zwykłego. Potem zrobiłam lody o moim ulubionym, klasycznym smaku - waniliowym. I zaczęłam się zastanawiać czy nie wyważam otwartych drzwi - może jest jakiś powód, że klasyka jest klasyką, może ludzie nie robią lodów z brązowego masła nie dlatego, że są mało kreatywni, ale dlatego, że przetestowane zostały już setki receptur i wybrano najlepsze. Czasem najlepsza jest tradycja. Tu już nie może być nic lepszego. Śmietana, żółtka, cukier i ziarenka wanilii, ktoś już to odkrył przede mną i mogę jedynie kopiować.



DOMOWE LODY WANILIOWE
przepis z użyciem maszynki do lodów

Mój przepis powstał na bazie tego przepisu.


  • 500 ml śmietanki 30% lub 36%
  • 0,5 szklanki cukru
  • ziarenka z laski wanilii
  • 5 żółtek
Śmietankę powoli gotujemy z cukrem i  ziarenkami wydłubanymi z laski wanilii  (wydrążoną laskę też dodajemy do śmietanki). Gdy się zagotuje, wyłączamy gaz i studzimy do temperatury pokojowej. Ubijamy żółtka aż będą miały jasny, kremowy kolor. Powoli wlewamy śmietankę i dokładnie mieszamy. Wstawiamy na niewielki ogień i gotujemy około 10 min aż masa nieco zgęstnieje. Mieszamy - najpierw od czasu do czasu, a gdy masa zacznie się już robić gęsta, mieszamy cały czas, żeby nie powstały grudki. W zasadzie powstaje taki nieco rzadszy crème brûlée. Masę mocno chłodzimy i dalej postępujemy zgodnie z instrukcją obsługi naszej maszynki do lodów.  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...