sobota, 22 czerwca 2013

młoda kapusta z czosnkiem


Ostatnio wypróbowałam przepis Agnieszki Kręglickiej na młodą kapustę gotowaną w wodzie, a potem polaną oliwą z podsmażonym czosnkiem, chilli i koperkiem. Danie bardzo mi się spodobało, ale miało te wadę, że woda z gotowanie kapusty zawsze gdzieś pozostawała między liśćmi i wyciekając sprawiała, że aromatyczna oliwa spływała na dno naczynia. Próbowałam jakoś tę kapustę dobrze odsączyć, ale to nie jest takie łatwe. Zamiast tego zdecydowałam, że lepiej będzie poszatkowaną kapustę podsmażyć na oliwie z przyprawami. Zrezygnowałam z chilli i koperku, dodałam parmezan, a kapustę pozostawiłam nieco chrupką. Po tych zmianach, kapusta jest doskonała.


MŁODA KAPUSTA Z CZOSNKIEM


  • niezbyt duża główka kapusty poszatkowana na paski szerokości ok 1 cm
  • 4 ząbki czosnku, grubo posiekane
  • 1 szalotka drobno posiekana (można dać zastąpić połową cebuli)
  • 1/4  szklanki oliwy lub oleju
  • 3 - 4 łyżki startego parmezanu lub innego twardego sera
  • sól do smaku
Na oliwie na bardzo małym ogniu podsmażamy cebulę i czosnek - nie powinny się zrumienić, mają się raczej w tej oliwie ugotować. Zwiększamy płomień, wrzucamy kapustę i smażymy często mieszając aż zmięknie. Solimy do smaku. Mnie udało się  usmażyć kapustę bez podlewania, ale gdyby kapusta była twarda, można dodać odrobinę wody i dusić pod przykryciem. Ja skończyłam smażyć kapustę, gdy była jeszcze chrupiąca, można oczywiście gotować ją do miękkości. Pod koniec smażenia dodajemy parmezan i dobrze mieszamy. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...