sobota, 13 lipca 2013

fasolka szparagowa z cebulą, czosnkiem i sumakiem


Chciałam przyrządzić fasolkę tak jak ją często robię - po ugotowaniu wrzucam na patelnię z podsmażonym czosnkiem i cebulą, a potem posypuję pietruszką. Zamiast pietruszki dałam jednak sumak, taka spontaniczna modyfikacja, jakich wiele w kuchni. Mój pomysł, żeby dodać sumak okazał się bardzo trafny. Tylko po jakimś czasie uświadomiłam sobie, że ten pomysł nie był taki spontaniczny jak mi się wydawało, bo jakiś czas temu zobaczyłam  przepis na szparagi smażone na maśle z dodatkiem sumaku - nigdy go nie zrobiłam, zginął w natłoku innych przepisów. Gdzieś jednak został mi ten sumak w głowie i trafił do fasolki. 
Przeglądam wiele przepisów - w książkach kucharskich, internecie, w gazetach gdzieś tam w poczekalni u dentysty i często sama już nie wiem czy to ja coś wymyśliłam, czy gdzieś to już widziałam. Najważniejsze jednak, że fasolka przyrządzona w ten sposób jest naprawdę pyszna, nawet jeśli to nie ja jestem autorką tego przepisu :). 



FASOLKA SZPARAGOWA Z CZOSNKIEM, CEBULĄ I SUMAKIEM


  • 300 g fasolki szparagowej, pokrojonej na około 3-4 cm kawałki
  • 1 duża cebula drobno pokrojona
  • 2 ząbki czosnku drobno pokrojone
  • 1 łyżeczka sumaku
  • sól, pieprz do smaku
  • oliwa do smażenia

Gotujemy fasolkę i odcedzamy. Na oliwie podsmażamy cebulę z czosnkiem do miękkości, ale ich nie rumienimy. Dorzucamy fasolkę, posypujemy sumakiem i smażymy przez chwilkę, mieszając cały czas, aż fasolka będzie dokładnie pokryta przyprawami. Ja często jem taką fasolkę z bagietką na kolację, ale można ją też podać jako dodatek do mięs. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...