sobota, 31 sierpnia 2013

pasta z bakłażanów

Istnieje wiele odmian pasty z bakłażanów - arabska wersja z tahini to  baba ghanoush, indyjska z garam masalą i curry to baingan bharta a grecka meliztzanosalata oprócz bakłażana ma w składzie oliwę i pietruszkę. Te trzy wersje wymienione przeze mnie to zaledwie początek długiej listy bakłażanowych dipów. Ja wybrałam wersję najprostszą, ale zawsze można ją zmodyfikować różnymi dodatkami - pastą tahini, kminem rzymskim, przetartymi pomidorami, curry, ostrą papryką, koperkiem itd. - możliwości są w zasadzie nieograniczone.

pasta z bakłażana 


PASTA Z BAKŁAŻANÓW 

  • 1 średni bakłażan
  • 2 ząbki czosnku
  • sok z cytryny i sól do smaku

Bakłażana opiekamy w piekarniku w temperaturze 200 stopni przez około godzinę - co jakiś czas go obracamy, żeby piekł się równomiernie. Najlepszy efekt uzyskamy grillując bakłażany - zyskują wtedy aromatyczny, dymny posmak. Opiekając je w piekarniku staram się je nieco przypalić, co daje podobny efekt do grilla. Po upieczeniu i ostygnięciu obieramy bakłażany  ze skórki i miksujemy w blenderze na gładką masę razem z pozostałymi składnikami. Podajmy jako dip do warzyw, chlebków naan czy pita lub jako dodatek do mięs.



1 komentarz:

  1. Ja robiłam niedawno baba ghanoush - chyba muszę jeszcze jakąś wykombinować ;) Zapraszam do dodania wpisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2013 :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...