sobota, 30 listopada 2013

zupa grzybowa z sokiem z kapusty kiszonej


Zupa ta, to bardzo ciekawe połączenie smaków, które zaintrygowało mnie już jakiś czas temu. A końcówka listopada to idealny czas na tego typu danie. Podstawowe składniki - suszone grzyby i sok z kiszonej kapusty, są bardzo polskie, a mimo to zupa ta nie jest zbyt popularna. Mam nadzieję, że to się trochę zmieni i zachęcę przynajmniej parę osób do przygotowania tej prostej zupy. Inspirowałam się tym przepisem, ale oczywiście wprowadziłam własne modyfikacje.

ZUPA GRZYBOWA Z SOKIEM Z KAPUSTY KISZONEJ

  • 1 litr lekkiego bulionu warzywnego
  • 20 g suszonych grzybów (podgrzybki, prawdziwki)
  • ok. 1 szklanki soku z kiszonej kapusty 
  • 2 średnie marchewki, pokrojone w kostkę
  • 1 duża cebula, drobno pokrojona
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe
  • 1/4 - 1/2 szklanki słodkiej śmietany 30%
Grzyby łamiemy rękami na mniejsze kawałki - nie trzeba tego robić zbyt starannie. Możemy też zostawić grzyby w całości, jeśli lubimy duże kawałki w zupie. Do garnka z bulionem dodajemy grzyby, liście laurowe oraz ziele angielskie i gotujemy je pod przykryciem na małym ogniu ok. 15 min. Następnie dodajemy marchew i cebulę. Gotujemy ok. 20 minut, lub do miękkości marchewki.  Wyłączamy gaz i dodajemy śmietanę.

Studzimy zupę do temperatury pokojowej i dodajemy sok z kiszonej kapusty. Robimy to stopniowo, dopasowując ilość soku do własnych preferencji. Ważne jest, aby nie dodawać soku do gorącej zupy, gdyż część witamin w nim zawartych ulegnie zniszczeniu w wysokiej temperaturze (choć nie będzie miało to wpływu na smak zupy). Zupę można zagęścić 2 łyżkami mąki rozmieszanej ze śmietaną, ale dla mnie taka nieco bardziej wodnista konsystencja była odpowiednia. Podajemy z makaronem. 

moje grzybowe zapasy
nawet nie zauważyłam, że na wszystkich zdjęciach przeglądam się w łyżce :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...