poniedziałek, 13 stycznia 2014

czerwona cebula marynowana w occie z białego wina (Zuni Café)

Od czasu gdy przeczytałam książkę Słodkie życie w Paryżu (więcej tutaj), częściej zaczęłam zaglądać na bloga prowadzonego przez jej autora. Dziś prezentuję moje nowe odkrycie właśnie stamtąd - marynowaną czerwoną cebulę. Słodko-kwaśne, lekko korzenne krążki cebuli są idealnym uzupełnieniem wszelkich kanapek z wędlinami, pasztetami oraz pieczonymi mięsami. Przepis znaleziony na blogu Davida Lebovitza, pochodzi z książki The Zuni Café Cookbook Judy Rodgers.




CZERWONA CEBULA MARYNOWANA W OCCIE Z BIAŁEGO WINA

  • ok. 0,5 kg czerwonej cebuli pociętej w krążki
marynata:
  • 0,75 l octu z białego wina (lub octu jabłkowego)
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1 suszona papryczka chilli w całości (lub do smaku)
  • po kilka ziaren ziela angielskiego, goździków, ziaren czarnego pieprzu
  • 1 laska cynamonu
  • 2 liście laurowe
Wszystkie składniki marynaty umieszczamy w garnku na tyle dużym żeby pomieścił pokrojoną cebulę. Podgrzewamy aż cukier się rozpuści. Do ledwo wrzącej zaprawy wrzucamy 1/3 cebuli i trzymamy w niej przez 20 sekund. Następnie przekładamy na sitko, a do garnka wrzucamy kolejną część (1/3) cebuli. Trzymamy 20 sekund, wyciągamy, umieszczamy na sitku i powtarzamy tę procedurę z pozostałą częścią cebuli (1/3). Następnie powtarzamy całą operację od nowa - dodajemy kolejny raz całą porcję cebuli w trzech partiach, a następnie jeszcze raz. W sumie wrzucamy cebulę do gotującej się marynaty trzy razy w trzech partiach. Następnie umieściwszy całą cebulę  na sitku czekamy aż marynata zupełnie ostygnie i przekładamy cebulę i marynatę do słoików. Przechowujemy w lodówce.


ciabatta z grillowanym boczkiem, marynowaną cebulą i ogórkiem

2 komentarze:

  1. Super ! Marzy mi sie wlasnie taka marynowana cebulka, ktorej z kolei probowalam w Londynie w jakiejs tureckiej restauracji :)

    Zabieram sie do roboty, mam nadzieje ze wyjdzie i bardzo dziekuje, za przepis ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam nadzieję, że wyjdzie:). Daj znać, czy będzie Ci ta cebula smakować!

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...