poniedziałek, 10 lutego 2014

gofry z mąki orkiszowej

Im więcej ciast na gofry testuję, tym częściej dochodzę do wniosku, że sekret udanych gofrów leży w ... dobrej gofrownicy. Dobrej czyli takiej  o mocy co najmniej 1000 W. Gdy wymieniłam starą gofrownicę na nowy model, od razu zauważyłam różnicę, chociaż mój ulubiony przepis się nie zmienił. Znalazłam go na ulotce od producenta tej pierwszej gofrownicy. Pierwszy i najlepszy. Ostatnio zamieniłam jedynie zwykłą mąkę pszenną na razową orkiszową. Co zaskakujące gofry w smaku nie różnią się aż tak bardzo od tych tradycyjnych na białej mące pszennej, szczególnie jeśli damy dość wyraziste dodatki - np. dżem czy bitą śmietanę z owocami. Z samym cukrem pudrem (moja ulubiona wersja) zamianę mąk czuć już nieco wyraźniej, ale nadal nie ma się wrażenia, że jemy produkt, w którym smak został złożony na ołtarzu wartości odżywczych. Gofry nie są zbyt słodkie, można dodać więcej cukru do przepisu jeśli ktoś lubi, ale skoro i tak jemy je ze słodkimi dodatkami, nie wydaje mi się to wskazane


GOFRY Z MĄKI ORKISZOWEJ
z przepisu wychodzi ok. 10 gofrów

  • 3 jajka
  • 1 1/2 szklanki mleka
  • 1 3/4 szklanki mąki orkiszowej typ 2000 (lub mąki pszennej typ 550)
  • 7 łyżek stołowych oleju rzepakowego lub innego neutralnego smakowo
  • 1 łyżka cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Białka ubijamy na sztywną pianę i odkładamy w chłodne miejsce. W misce mieszamy ze sobą mąkę, cukier, sól i proszek do pieczenia. W osobnym naczyniu dokładnie mieszamy ze sobą mleko, olej i żółtka. Następnie dodajemy płynne składniki do suchych i dokładnie mieszamy. Gdy ciasto nie ma już żadnych grudek, delikatnie dodajemy białka.  Smażymy zgodnie z zaleceniami producenta gofrownicy. Studzimy w pozycji pionowej, tak żeby para mogła swobodnie się ulatniać. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...