poniedziałek, 17 lutego 2014

lekki deser jogurtowo-cytrynowy


Już od dawna miałam ochotę na deser cytrynowy. W lodówce leżały cytryny przywiezione z Włoch, zerwane z drzewka cytrynowego z domowego ogródka i chciałam jak najlepiej je wykorzystać. Wypróbowałam kilka przepisów, ale jakoś z żadnego nie byłam zadowolona, więc sama zaczęłam eksperymentować. Pomyślałam, że mój przepis powinien zawierać lemon curd, angielski krem cytrynowy. Nie chciało mi się robić domowego, udałam się więc do nieustannie zdumiewającego mnie przybytku produktów brytyjskich (i nie tylko), sklepu Marks and Spencer. Ale o tym więcej w następnym poście. Dziś tylko przepis na lekki deser intensywnie pachnący cytryną.



DESER JOGURTOWO-CYTRYNOWY


  • 1 szklanka (250 ml) gęstego jogurtu greckiego
  • 100 ml mleka skondensowanego niesłodzonego (można zastąpić śmietanką 30%)
  • 3 łyżki kremu cytrynowego lemon curd
  • skórka otarta z 1 jednej cytryny
  • sok z połowy cytryny
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżeczki żelatyny (można dać 2 łyżeczki, konsystencja deseru będzie wtedy mniej zwarta)
Mieszamy wszystkie składniki oprócz żelatyny. Sprawdzamy czy nie trzeba dodać soku z cytryny, lemon curd lub cukru pudru. Gdy smak masy nam odpowiada, zalewamy w małym garnuszku żelatynę 50 ml wody. Czekamy 2 minuty i umieszczamy garnuszek na małym ogniu. Podgrzewamy żelatynę cały czas mieszając aż do całkowitego rozpuszczenia. Nie zagotowujemy! Studzimy rozpuszczoną żelatynę do temperatury pokojowej i energicznie mieszając wlewamy do masy jogurtowej. Masę rozlewamy do foremek i zostawiamy w lodówce do stężenia. Aby wyciągnąć deser z foremek zanurzamy je na chwilę w bardzo gorącej wody. Nie trzymamy ich jednak w tej wodzie zbyt długo, bo masa zacznie się rozpuszczać. Deser podajemy z owocami - u mnie mrożone truskawki, ale można użyć każdych innych owoców jagodowych, kiwi, bananów, itd. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...