środa, 5 marca 2014

racuchy z jabłkami na jogurcie

Zazwyczaj nie trzymam w domu słodyczy, bo wiem, że jeśli nie ja sama, to ktoś z domowników natychmiast je pożre. Jeśli chcemy coś słodkiego, musimy albo iść do sklepu, albo przygotować deser  w domu. W trzech czwartych przypadków jesteśmy za leniwi na jedno lub drugie, co tylko wychodzi nam na zdrowie. Tym razem chęć na słodycze która towarzyszyła mi od rana, nie dość, że nie malała, to w końcu przerosła lenistwo. A że był późny wieczór i paskudna pogoda, zdecydowałam się zrobić coś ze składników, które miałam w domu.Wymyśliłam racuchy, ale nie zapisałam składników. Wyszło jak zwykle. Jeśli eksperymentuję w kuchni i spisuję proporcje oraz sposób postępowania, to danie finałowe okazuje się niewarte uwagi. Natomiast najlepsze rzeczy powstają wtedy, gdy najmniej się na tym skupiam. Na szczęście udało mi się w miarę wiernie odtworzyć przepis na racuchy, które tamtego wieczoru tak bardzo mi smakowały.



RACUCHY Z JABŁKAMI NA JOGURCIE


  • 2 jajka M
  • 0,5 l gęstego jogurtu typu bałkańskiego
  • 100 g mąki pszennej
  • 110 g mąki orkiszowej (można zastąpić pszenną)
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki skórki otartej z pomarańczy 
  • 3 małe jabłka pokrojone w drobną kostkę (ok. 200 g po obraniu i usunięciu gniazd nasiennych)

Jajka lekko rozbijamy trzepaczką, dodajemy wszystkie pozostałe składniki (jabłka na końcu). Mieszamy aż ciasto nie będzie mieć grudek. Na patelni rozgrzewamy olej, nakładamy łyżką porcje ciasta i smażymy na średnim ogniu aż będą złote. Osączamy na papierowym ręczniku i posypujemy cukrem pudrem. Jemy bezpośrednio po przyrządzeniu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...