środa, 19 marca 2014

zupa z ciecierzycy w greckim stylu

Moja prawie dwulatka coraz rzadziej śpi w dzień, więc siłą rzeczy włączam ją bardziej w to, co robiłam dotychczas podczas jej drzemki. Zaczęłyśmy  razem więcej gotować, wczoraj nawet udało nam się wspólnymi siłami zrobić blanquette de veau, francuską potrawkę z cielęciny. Córeczka dostała drewniany nóż (taki do masła) i z zapałem masakrowała pieczarkę, wrzucała warzywa do garnka i wszystkiego próbowała (wliczając w to lizanie surowego mięsa). Bardzo polubiłam ten czas w kuchni, który spędzamy razem - niunia naśladuje mnie w przekomiczny sposób, mam więc swoje kuchenne Mini-me.  Sama kuchnia wygląda potem jak po wybuchu granatu, ale chyba trzeba to w liczyć w koszty posiadania dziecka. Dla równowagi córka chodzi wcześniej spać w nocy, a ja w rezultacie tak od godziny szóstej mam wolne wieczory. Skończyłam oglądać szósty sezon Mad Men, więcej czytam (głównie kryminały, bo po całym dniu jestem za bardzo zmęczona na coś poważniejszego) i oczywiście szukam nowych przepisów. Dziś jeden z nich, grecka zupa z ciecierzycy.



GRECKA ZUPA Z CIECIERZYCY
na podstawie tego przepisu

  • 1 litr bulionu warzywnego
  • 1 szklanka suchej ciecierzycy
  • 1 cebula drobno posiekana
  • 1 marchewka, drobno posiekana
  • 1 łodyga selera naciowego lub odpowiednia ilość selera bulwiastego, drobno posiekana
  • 3 ząbki czosnku, drobno posiekanego
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
  • 2 liście laurowe
  • kilka łyżek soku z cytryny do smaku
  • natka pietruszki - do podania
Ciecierzycę zalewamy na noc zimną wodą (ok 10 godzin, można dłużej). Następnego dnia odlewamy wodę z moczenia ciecierzycy, zalewamy świeżą i gotujemy ciecierzycę ok. 2 godzin, aż będzie miękka. Odcedzamy wodę i odkładamy ciecierzycę.
Następnie rozgrzewamy w dużym garnku olej lub oliwę i wrzucamy pokrojone warzywa (cebulę, marchew, czosnek i seler). Smażymy ok. 10 - 15 minut aż warzywa zmiękną (nie rumienimy ich). Wlewamy bulion, dodajemy ciecierzycę, oregano, paprykę i liście laurowe i gotujemy, aż warzywa będą miękkie, ok. 20 - 30 minut. Wyłączamy gaz, dodajemy sok z cytryny i ewentualnie doprawiamy do smaku. Zupę podajemy posypaną natką pietruszki.

W oryginalnym przepisie namoczoną ciecierzycę gotuje się w bulionie razem z warzywami, ale  ze względu na to, że zupę miało jeść małe dziecko a ciecierzyca ma właściwości wzdymające, ugotowałam ją  osobno. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...