niedziela, 13 kwietnia 2014

jogurtowa zupa z ryżem i ciecierzycą



Tej zimy bardzo polubiłam ciecierzycę. Znaczna część przepisów na dania z cieciorką zawiera pomidory, które do ciecierzycy oczywiście pasują, ale mnie to połączenie już się nieco znudziło. Stąd dziś proponuję zupę z ciecierzycy i jogurtu, bez pomidorów. Przepis znalazłam na blogu Turcja od kuchni, ale nieco go zmodyfikowałam.

JOGURTOWA ZUPA Z RYŻEM  I CIECIERZYCĄ
inspiracja stąd

  • 1 l bulionu warzywnego
  • 0,5 szklanki suchego ryżu
  • 0,5 szklanki suchej ciecierzycy (lub 1,5 szklanki ciecierzycy z puszki)
  • 1 szklanka jogurtu (ja użyłam bałkańskiego, czyli gęstego i tłustego)
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 żółtko
do podania:
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżeczka ostrej papryki w proszku
  • 1 łyżeczka suszonej mięty
Ciecierzycę namaczamy na noc. Rano odlewamy wodę, w której moczyła się ciecierzyca, wlewamy świeżą i gotujemy ciecierzycę przez około 2 godz. Osobno gotujemy ryż  - ma być lekko twardawy, bo będziemy go jeszcze chwilkę gotować. Do bulionu dodajemy ryż i ciecierzycę. Zupę podgrzewamy. W garnuszku mieszamy jogurt z żółtkiem i mąką, wlewamy kilka łyżek gorącej zupy i dokładnie mieszamy. następnie dodajemy zawartość garnuszka do zupy i zagotowujemy. Zupę gotujemy jeszcze 5 minut. Przed podaniem rozpuszczamy masło na patelni aż się spieni, dodajemy paprykę (na zdjęciu jest tylko papryka) i miętę i mieszamy. Zupę nalewamy na talerze i polewamy mieszanką masła, papryki i mięty.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...