wtorek, 1 kwietnia 2014

tureckie kotleciki

Sądząc po liczbie lokali, w których można zjeść kababy, Polska jest największym przyczółkiem kuchni tureckiej na zachód od Bosforu. O palmę pierwszeństwa mogą jeszcze walczyć pizzerie, które również na dobre wpisały się w kulinarny krajobraz Polski. Jakość potraw serwowanych w tego typu miejscach zazwyczaj pozostawia wiele do życzenia, dlatego dziś proponuję przepis na domową wersję köfte. Inspirację zaczerpnęłam z blogu Turcja od kuchni



TURECKIE KOTLECIKI
przepis z blogu Turcja od kuchni

  • 500 g mielonej wołowiny
  • cebula, drobno pokrojona
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 3 łyżki kaszy manny
  • 1 pęczek natki pietruszki, drobno posiekanej
  • 1 łyżeczka kminu rzymskiego
  • sól, pieprz do smaku
Wszystkie składniki kotletów mieszamy dokładnie ze sobą przez co najmniej 5 minut. Odkładamy do lodówki na 1 godzinę (u mnie leżały kilka godzin). Formujemy małe kotleciki i smażymy je na patelni grillowej. W oryginalnym przepisie należy piec je w piekarniku, ale moim zdaniem lepsze są z patelni grillowej. Podałam je z sałatką z cebuli, również tej samej autorki.



SAŁATKA Z CEBULI
przepis z blogu Turcja od kuchni (proporcje moje)
  • 2 czerwone cebule, pokrojone w piórka
  • pół pęczka natki pietruszki, posiekanej
  • 1 łyżka syropu z granatu
  • 1 łyżeczka sumaku
  • ostra papryka
  • sól, pieprz
  • oliwa
Mieszamy wszystkie składniki i zostawiamy na ok. 0,5 godz, żeby się smaki przegryzły. 

Kotleciki podałam zawinięte w lawasz, ale nie nie byłam z niego zadowolona, nie będę więc podawać tutaj przepisu. Zamiast chlebka lawasz można użyć pszennych tortilli. Ponieważ kotlecików wyszło całkiem sporo, jedliśmy je również następnego dnia, tym razem z ryżem. Podane w ten sposób smakowały również bardzo dobrze.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...