czwartek, 22 maja 2014

lody z maślanką - miłość od drugiego wejrzenia


Coś mnie podkusiło, żeby zrobić lody z maślanką - ciekawa byłam jak jej dodatek zmieni strukturę lodów. Konsystencja okazała się bardzo przyjemna, jak na domowe lody dały się całkiem łatwo nakładać, ale smak jakoś nie przypadł mi do gustu. Jak dla mnie klasyczne lody  powinny być aksamitne i kremowe, przyrządzone na tłustej śmietance. Te miały w sobie jakiś dysonans, coś co mnie irytowało, łamało aksamitność smaku. Stwierdziłam, że da się je zjeść, ale na pewno nie zrobię ich drugi raz. Następnego dnia sięgnęłam jednak znowu do zamrażarki, miałam ochotę przypomnieć sobie ten smak. Jadłam je znowu, tym razem ta delikatnie kwasowa nutka zaczęła mnie intrygować. Dziś są to jedne z moich ulubionych lodów domowych, chyba nawet wolę je od tych klasycznych. 

LODY Z MAŚLANKĄ
na podstawie tego przepisu

  • 1 szklanka śmietanki kremówki
  • 0,5 szklanki maślanki
  • 4 żółtka
  • 0,5 laski wanilii
  • 0,5 szklanki cukru
  • szczypta soli
W garnku podgrzewamy na wolnym ogniu śmietankę, cukier, sól, ziarenka wydłubane z wanilii oraz pozostała laskę wanilii. Doprowadzamy do wrzenia i zestawiamy z ognia. W osobnym naczyniu ubijamy żółtka. Do żółtek dolewamy kilka łyżek gorącej śmietanki i dokładnie mieszamy. Wlewamy żółtka do garnka ze śmietanką i delikatnie podgrzewamy aż masa nieco zgęstnieje. Ściągamy z ognia, usuwamy laskę wanilii, dodajemy maślankę i studzimy masę. Następnie postępujemy zgodnie z instrukcją obsługi maszynki do lodów. 


3 komentarze:

  1. mmmm.... wyglądają po prostu obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Do niektórych smaków trzeba się przekonać :) Mam trochę maślanki, może spróbuję? :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...