sobota, 17 maja 2014

wiosenna surówka z młodej kapusty - najprostsza

Przyszła kryska na Matyska - po ciąży przybyło mi kilogramów, których teraz muszę się pozbyć. Czuję się dziwnie będąc na diecie ponieważ zawsze utrzymywałam stałą wagę, niezależnie od tego co i ile jadłam w związku z czym nigdy nie musiałam się odchudzać. Jakoś daję radę, bo na liście rzeczy, których mi teraz brakuje najbardziej jest sen, a nie kalorie. Dzisiaj mój obiad to była w większości ta surówka (jako miłośniczce węglowodanów nie było mi łatwo, choć surówka jest bardzo dobra):


SURÓWKA Z MŁODEJ KAPUSTY - NAJPROSTSZA


  • pół główki młodej kapusty, drobno poszatkowanej 
  • 1 spora marchewka starta na tarce o grubych oczkach
  • niewielki pęczek rzodkiewki, pokrojonej w drobną kostkę
  • sól
  • olej (u mnie rzepakowy) i sok z cytryny do smaku
Mieszamy wszystkie składniki i czekamy ok. 0,5 godz. aż smaki się przegryzą. Radzę podawać tę surówkę właśnie ok 0,5 godziny po przyrządzeniu - przetrzymywana dłużej stanie się wodnista i rozmemłana, bo młoda kapusta dość szybko puszcza wodę i mięknie. Można dodać jeszcze koperku, ale niezbyt dużo bo jego smak jest jednak dość intensywny i mógłby zdominować delikatny smak młodych warzyw.



2 komentarze:

  1. Lubię takie surówki, a teraz można sobie na nie pozwolić w dużych ilościach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I jak szybko się je przygotowuje!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...