niedziela, 29 czerwca 2014

tarta jagodowa i smętni panowie w tle





Gdy wracałam do domu z jagodami, urzekli mnie smętni panowie. Podobno jeden obraz jest więcej wart niż tysiąc słów. Oto obraz nędzy i rozpaczy. 

  

Chociaż ten żółty wydaje się nieco bardziej rześki niż koledzy, trochę się ruszał jak przechodziłam. 
Wracając do jagód - zrobiłam z nich rewelacyjną tartę jagodową. Skorzystałam z tego przepisu znalezionego blogu Klotyldy (wprowadziłam niewielkie zmiany). 




TARTA JAGODOWA
przepis na formę do tart o średnicy 22 cm

ciasto:

  • 170 g mąki pszennej (u mnie 650)
  • 60 g cukru (w oryginale 85 g)
  • 85 g masła
  • szczypta soli
  • 2 łyżki mleka
nadzienie:
  • 300 g jagód
  • 1 łyżka gęstej śmietany (słodkiej 36% lub ewentualnie kwaśnej)
  • 1 łyżka cukru
  • 1 jajko
W misce umieszczamy mąkę, cukier i sól, a następnie dodajemy masło pokrojone na małe kawałki. Rozcieramy masło palcami aż utworzy się coś w rodzaju kruszonki. Dodajemy mleko i szybko zagniatamy ciasto - będzie się ono kruszyć. Ciasto wysypujemy do wysmarowanej masłem formy do tart i ugniatamy palcami formując w miarę równą warstwę. Dookoła ciasta formujemy niewielki rant. Tak przygotowaną formę umieszczamy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C. Pieczemy 20 minut.

Po tym czasie wyciągamy tartę z piekarnika i wysypujemy na ciasto jagody. Zmniejszamy temperaturę do 180 stopni C i wkładamy z powrotem do piekarnia na 15 minut. 

W misce lekko ubijamy jajko trzepaczką, dodajemy cukier i śmietanę i dokładnie mieszamy. Wyciągamy ciasto z piekarnika, wylewamy na nie mieszankę jajeczną starając się ją równomiernie rozprowadzić. 

Wstawiamy do piekarnika na kolejne 15 minut lub do momentu, gdy masa się zetnie. Wyłączamy grzanie i zostawiamy tartę w wyłączonym piekarniku na kolejne 15 minut. Studzimy tartę do temperatury pokojowej i posypujemy ją niewielką ilością cukru tuż przed podaniem. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...