czwartek, 23 października 2014

kurczak z pieczarkami

 Ostatnio mam trochę więcej wolnego czasu, więc z wielką radością zabrałam się za Moje życie we Francji Juli Child, ale jakoś mnie ta książka nie zachwyciła. Może za dużo oczekiwałam. Zwróciłam tylko uwagę na to, że klasyczna kuchnia francuska, którą uwielbiała Julia, to propozycja zdecydowanie dla zdeklarowanych mięsożerców. Mam wrażenie, że współcześnie mięsa jada się dużo mniej i nie aż tak różnorodnego. W oko wpada mi również ten cytat:

Na ogół twoje gotowanie jest lepsze, niż ci się zdaje. A jeśli jedzenie jest naprawdę okropne, jak z pewnością było w przypadku mojej podróbki jaj po florencku, wtedy kucharka musi zacisnąć zęby, znieść to z uśmiechem i wyciągnąć wnioski z własnych błędów.

Na szczęście kurczak z pieczarkami jak zwykle udaje się doskonale. Nie jest to danie kuchni francuskiej, ale po lekturze Mojego życia we Francji musiałam podać to danie z bagietką, która rzeczywiście sprawdza się przy wycieraniu sosu z talerza. Bon appétit



KURCZAK Z PIECZARKAMI

  • 2 filety z piersi kurczaka, pokrojone na kawałki "na jeden kęs"
  • ok. 400 g pieczarek, pokrojonych w ćwiartki lub ósemki
  • 1 duża cebula, pokrojona w piórka
  • 1 nieduży pęczek pietruszki, drobno posiekany
  • 200 ml śmietany 30%
  • ok. 40 g parmezanu lub podobnego twardego sera, startego na tarce o drobnych oczkach
  • 1 czubata łyżka mąki pszennej
  • 1 liść laurowy
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa - do smaku
Pieczarki podsmażamy na maśle (ewentualnie oleju) aż się ładnie zrumienią, przez ok. 5 - 10 min. Odstawiamy. Na dużej patelni lub w brytfannie podsmażamy cebulę na oleju, maksymalnie zwiększamy gaz i dodajemy kurczaka. Smażymy aż kurczak delikatnie się zarumieni, często mieszając. Zmniejszamy gaz, oprószamy mąką i dokładnie mieszamy. Następnie wlewamy śmietankę, dodajemy pietruszkę i liść laurowy i doprowadzamy do zagotowania. Sos będzie dosyć gęsty, więc dodajemy trochę ( ok 1/2 szklanki) wody lub bulionu z kurczaka, jeśli akurat mamy pod rękę. Doprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatołową.  Solimy nieco mniej niż potrzeba, bo będziemy jeszcze potem dodawać ser, który jest słony. Gdy sos osiągnie właściwą konsystencję, zmniejszamy gaz do minimum, przykrywamy patelnię lub brytfannę pokrywką i dusimy ok. 10 - 15 minut aż kurczak będzie ugotowany. Staramy się nie dusić kurczaka za długo, żeby nie wyszedł suchy. Wyłączamy gaz, dodajemy parmezan i dokładnie mieszamy. Sprawdzamy czy nie trzeba dodać jeszcze soli, pieprzu lub gałki muszkatołowej. Podajemy z ryżem, kaszą jęczmienna lub bagietką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...