czwartek, 13 listopada 2014

And the days are not full enough

Dni mijają mi niezwykle szybko - opieka nad dwójką dzieci nie pozostawia wiele czasu na nic innego. Nagle mam tysiące pomysłów, jak mogłabym spędzać czas, gdybym go więcej miała. Kurs francuskiego, kupno działki, bieganie, odmalowanie ścian i tak bez końca. W mojej głowie pojawiają się niezliczone pomysły kulinarne, ciekawe połączenia smaków, nowe techniki gotowania, które wymagają przetestowania. Pojawia się też czasem myśl, że gdybym miała więcej czasu, pewnie nie miałabym co z nim robić - tak to często w życiu bywa. Nadmiar równie niedobry jak brak. Dziwnie ciepły listopad sprawia, że mam wrażenie iż czas stanął w miejscu, tak gdzieś we wrześniu. Spacerując z wózkiem wymyślam sobie surówkę z marchwi (a mój spacer do złudzenia przypomina ten, o którym pisałam we wrześniu). Najwyraźniej spacery dobrze służą mojej kulinarnej wyobraźni, bo to połączenie smaków jest niezwykle udane. 


SURÓWKA Z MARCHWI Z KOLENDRĄ I MIGDAŁAMI


  • 2 średnie marchewki, starte na tarce o grubych oczkach
  • 1 ogórek wężowy, dość długi, pokrojony w półksiężyce
  • 60 g płatków migdałowych
  • 3 łyżki posiekanej kolendry
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka oleju ryżowego lub innego neutralnego w smaku
  • sól do smaku
Płatki migdałowe wsypujemy na suchą patelnię i prażymy je przez ok. 5 minut na średnim ogniu często mieszając aż staną się złoto-brązowe. W misce umieszczamy starte marchewki, pokrojonego ogórka, płatki migdałowe i kolendrę. Doprawiamy sokiem z cytryny, olejem i solą. Dokładnie mieszamy i surówka gotowa - nie trzeba czekać aż smaki się przegryzą. Podałam tę surówkę do filetów z piersi kurczaka i ryżu i myślę, że należy iść tym tropem, czyli serwować ją jako dodatek do prosto doprawionych dań. Surówka sama w sobie jest tak złożona w smaku, że nie ma sensu łączyć jej z innymi mocno doprawionymi potrawami - za dużo dobrych rzeczy na raz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...