piątek, 17 kwietnia 2015

kremowy makaron z bazylią

Nie będę zbyt oryginalna, gdy napiszę, że mam zgromadzone na komputerze, zaznaczone w książkach czy zapisane na kartkach setki przepisów do wypróbowania. Niektóre z różnych przyczyn czekają latami na swoją kolej, inne testuję od razu. 

Kilka miesięcy temu miałam ochote na makaron z bazylią. W moich zbiorach  miałam dwa przepisy na takie danie (a przynajmniej o dwóch pamiętałam). Jeden, autorstwa Tessy Caponi-Borawskiej, jest raczej kontrowersyjny - Tessa każe rozpuścić na patelni masło, dodać pokruszoną kostkę rosołową, a następnie wodę gazowaną i bazylię. Trochę mnie ta kostka odstrasza, choć intryguje mnie dodatek wody gazowanej. Na blogu ChiiliBite znalazłam przepis na domową kostkę rosołową i może w takiej wersji skusiłabym się na ten makaron. Nawiasem mówiąc ta kostka rosołowa czeka już ładnych parę lat, aż się za nią zabiorę. 

Odrzuciłam więc pomysł Tessy i zdecydowałam się wypróbować przepis Neli Rubinstein z ksiązki Kuchnia Neli. W tym przypadku też miałam pewne wątpliwości: makaron i bazylia kojarzą mi się włosko, śmietana wydawała się pewnym zgrzytem. Nic bardziej błędnego, jak się potem okazało.Tłusta śmietana doskonale pasowała do makaronu, który zyskał kremowy, aksamitny smak. Jeśli wizja takiego makaronu do Was nie przemawia, spróbujcie wyobrazić sobie smak makaronu z mascarpone i bazylią.  Mascarpone, bazylia i makaron brzmi już całkiem dobrze i zupełnie niekontrowersyjnie. A tłusta, dobra śmietana, taka jak ta, w tym przypadku idealnie zastępuje ten włoski serek. Jeśli nie mam dostępu do dobrej śmietany, do tego makaronu używam właśnie mascarpone. Pewnie nadal nie jest to włoski sposób na makaron, ale i tak jest rewelacyjny. Natomiast śmietana 18 % nie smakuje już dobrze w tym daniu, jest za mało tłusta i zbyt kwaśna




MAKARON Z BAZYLIĄ I ŚMIETANĄ/MASCARPONE
na podstawie przepisu Neli Rubinstein z Kuchni Neli

  • ok. 300 g spaghetti
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 średni pęczek bazylii (ok. 1 szklanki posiekanych liści)
  • 3/4 - 1 szklanka gęstej śmietany 36% (słodkiej) lub serka mascarpone
  • sól, pieprz (u mnie różowy)
  • parmezan do posypania - opcjonalnie (ok. 1/2 szklanki)
Wstawiamy wodę na makaron i w czasie, gdy będzie się on gotował, przyrządzamy sos.

Bazylię drobno siekamy, czosnek rozcieramy z odrobiną soli na pastę. Bazylię i czosnek dodajemy do śmietany/mascarpone, doprawiamy solą i pieprzem do smaku. i mieszamy. Jeśli używamy mascarpone, może być on na tyle gęsty, że trzeba będzie do niego dodać kilka łyżek wody z gotowania makaronu, żeby dało sie go wymieszać z bazylią i czosnkiem.

Gdy tylko makaron się ugotuje, odcedzamy go i szybko przekładamy z powrotem do garnka. Jeśli używamy parmezanu, dodajemy go w tym momencie do makaronu i mieszamy. Dodajemy sos śmietanowy i dokładnie mieszamy. Podajemy od razu. Makaron można dodatkowo posypać pieprzem (na zdjęciu) lub parmezanem. 



a ten przepis jeszcze sobie poczeka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...