sobota, 16 maja 2015

Chciałam się tylko pochwalić: rabarbarowe z jabłkiem


Dwa lata temu, 12 maja, opublikowałam post z przepisem na tartę z rabarbarem i jabłkami. Do przepisu dołączyłam zdjęcie, które wtedy wydawało mi się w porządku.
Tarta jest rewelacyjna, więc co roku w sezonie na rabarbar często ją piekę. Gdy niedawno zajrzałam na swój blog, żeby skorzystać z  przepisu na tę tartę, zamarłam na widok tego zdjęcia.




Tak, to właśnie to zdjęcie umieściłam jako ilustrację jednej z moich ulubionych tart!
I chociaż cały czas uważam, że w fotografii kulinarnej często panuje przerost formy nad treścią, tzn. całkiem przeciętne rzeczy wyglądają na zdjęciach o wiele lepiej niż w rzeczywistości smakują, to w tym przypadku mamy sytuację odwrotną. To zdjęcie wręcz zniechęcało do wypróbowania dobrego przepisu! Tak jak zamierzałam, upiekłam tartę, ale zamiast zjeść ją od razu, chwyciłam za aparat i zrobiłam zdjęcia, które, mam nadzieję, odzwierciedlają jej zalety. 
Gdy zobaczyłam swoje nowe zdjęcia, poczułam się całkiem dumna z postępów w dziedzinie fotografii, jakie poczyniłam przez te dwa lata w zasadzie przy okazji, bo nie mam czasu, żeby pójść na jakiś kurs czy choćby więcej poczytać na ten temat. A i aparat ten sam. Zdaję sobie sprawę, że i tym zdjęciom daleko do doskonałości, ale i tak jestem z siebie dumna.
Aż się boję pomyśleć, co będzie za kolejne dwa lata...

Po przepis i resztę zdjęć zapraszam TUTAJ

4 komentarze:

  1. Robisz postępy, nowe zdjęcie kusi niesamowicie :)
    Każdy gdzieś zaczynał; najważniejsze, że idziesz do przodu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie te poprzednie wcale nie zniechęcały ale te nowe to już mistrzostwo, ale sprzątania po sesji miałaś więcej :) A z czego takie piękne czarne tło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprzątanie po sesji to najmniej przyjemna część całego procesu:)
      Czarne tło to ciemny karton, ale taka czerń to wychodzi mi tylko jak fotografuję na nim coś jasnego i jak nie ma intensywnego słońca. No i jak mam szczęście, bo tak na zawołanie, to się nie da:) Wiem, że można sobie tło przyciemnić w Photoshopie, ale ja nie mam tego sławetnego programu.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...