sobota, 9 maja 2015

makaron z grillowaną cebulą, orzechami i gorgonzolą

Jak często można jeść makaron z grillowaną cebulą, orzechami i gorgonzolą? Ja mogę kilka razy w tygodniu.
I ta grillowna cebula... marzenie.
Nie przypuszczałam, że zwykła cebula może tak dobrze smakować.
Prezentowany przez mnie przepis jest autorstwa Diany Henry, choć wprowadziłam kilka zmian. Poniżej podaję przepis już z moimi modyfiakcajmi.





MAKARON Z GRILLOWANĄ CEBULĄ, ORZECHAMI I GORGONZOLĄ
na podstawie tego przepisu

  • 300 g makaronu penne
  • 4 duże, czerwone cebule
  • 75 g orzechów włoskich, podprażonych na suchej patelni
  • 100 g gorgonzoli lub innego sera z nebieską pleśnią
  • 5 łyżek oliwy
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 3 łyżki grubo posiekanej natki pietruszki
  • sól, pieprz

Makaron gotujemy według instrucji na opakowaniu. W czasie gdy będzie się gotował, przygotowujemy resztę składników.

Cebulę kroimy w ćwiartki, a następnie rozdzielamy poszczególne warstwy. Nie trzeba robić tego bardzo dokładnie, jeśli cebula jest bardzo zwarta - podczas grillowania i tak te warstwy się rodzielą.
Tak przygotowaną cebulę umieszczamy w misce, polewamy ją oliwą i octem balsamicznym i dokładnie mieszamy. Rozgrzewamy patelnię grillową i smażymy na niej cebulę. Ja smażę ją, aż nieco się poprzypala. 

Orzechy kroimy na grube kawalki. 

Gorgonzolę kruszymy na niewielkie kawałki.

Odcedzamy makaron i od razu dodajemy wszystkie składniki - cebulę, orzechy, gorgonzolę i pietruszkę. Mieszamy dokładnie, doprawiamy solą i pieprzem, możemy ewetulanie skropić danie niewielką ilością oliwy.


4 komentarze:

  1. Uwielbiam cebulę, ale takie zastosowanie nie przyszło by mi do głowy. A jak dzieci? też jedzą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się w sumie dziwię, czemu sama nie wpadłam na pomysł grillowania cebuli, ale wiadomo, na takie proste pomysły najtrudniej wpaść. A dzieci.., no cóż. Dzieci nie przepadają za większością tego, co umieszczam na blogu. Z tego dania najbardziej lubią makaron:)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...