czwartek, 6 sierpnia 2015

fasolka szparagowa z tahini

Nawet nie wiedziałam, że tak bardzo lubię tahini. Dotychczas stosowałam tę pastę sporadycznie, ale jako podstawa sosu do zielonej fasolki niesamowicie mi zasmakowała. Autorką tego przepisu jest Marta Gessler, ja zrezygnowałam jedynie z dodatku pietruszki.




FASOLKA SZPARAGOWA Z TAHINI
  • 500 g zielonej fasolki szparagowej
sos:
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka ciepłej wody
  • 2 łyżki tahini
  • 12 łyżek oliwy
  • 1 ząbek czosnku, roztarty na pastę
  • 1/4 łyżeczki kminu rzymskiego
  • sól, pieprz, do smaku
Obcinamy końcówki fasolki, każdy strączek kroimy na 2-3 części i myjemy. Fasolkę wrzucamy do dużego garnka z wrzącą wodą i gotujemy ok 7 - 10 minut, aż będzie al dente. Odcedzamy i polewamy zimną wodą, żeby zatrzymać proces gotowania - można również umieścić fasolkę w wodzie z lodem, żeby szybciej stygła. 

Mieszamy wszystkie składniki sosu. Fasolkę umieszczamy z powrotem w garnku, polewamy sosem i dokładnie mieszamy. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...