sobota, 29 sierpnia 2015

kuchenne kosmetyki: rewelacyjna soda oczyszczona

Pogoda nadal nie zachęca do gotowania i jakoś mój zapał do stania przy garach mocno osłabł. 
Zamiast jak zwykle szukać w internecie nowych przepisów, znalazłam recepturę na rewelacyjną maseczkę do twarzy. A że jej wykonanie było niezwykle proste, a główny składnik miałam w kuchennej szafce, od razu ją wypróbowałam. 

Na moją skórę podziałała rewelacyjnie, twarz stała się w dotyku gładka jak pupa niemowlaka (a jeśli chodzi o pupę niemowlaka, wiem o czym mówię). Maseczka z sody oczyszczonej często jest nazywana domową mikrodermabrazją - ja bym tak jej nie określiła, nie ma ona aż tak mocnego działania, ale działa tak jak dobre kupne pilingi czy maski oczyszczające, z tą różnicą, że kosztuje grosze.

Tak jak każdy kosmetyk, naturalny czy sklepowy, maseczka z sody może działać na niektóre osoby drażniąco, dlatego najlepiej wypróbować ją na małej powierzchni skóry. Ja oczywiście nałożyłam ją od razu na całą twarz, bo mnie raczej nic nie szkodzi i nie uczula. Ponieważ soda ma odczyn zasadowy, po zmyciu maseczki należy zakwasić skórę twarzy tonikiem lub, jeśli pozostajemy przy naturalnej pielęgnacji, wodą z sokiem cytryny (jedna łyżka soku na pół szklanki wody). 




MASECZKA Z SODY OCZYSZCZONEJ

  • 3 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 -3 łyżeczki wody (może być zwykła kranowa, mineralna lub przegotowana)
Do sody dolewamy tyle wody, aby powstała gęsta papka. Na oczyszczoną skórę twarzy nanosimy maseczkę i delikatnie masujemy skórę przez ok. 1 - 2 minuty. Osoby o wrażliwej skórze mogą zrezygnować z masażu. Zostawiamy maseczkę na twarzy na około 5 - 10 minut, po czym spłukujemy ją woda, a twarz przemywamy tonikiem. Gdy mamy nałożoną maseczkę, może pojawić się delikatne uczucie szczypania - jest to objaw naturalny. Gdyby jednak twarz zaczęła mocno piec, maseczkę należy natychmiast zmyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...