czwartek, 3 września 2015

tagliatelle z kurkami, migdałami i cukinią

Dobry obiad wprawia mnie w dobry humor na resztę dnia. Jednak to, co zjadłam w Żyznej (Wrocław), niedawno odkrytej przez mnie wegańskiej restauracji, nie tylko uszczęśliwiło mnie przez parę godzin, ale i zainspirowało do gotowania w tym stylu przez ostatni tydzień. Choć nie jestem weganką, często wybieram tego typu posiłki, bo mi po prostu smakują. Żyzna bije jednak na głowę wszystkie restauracje wegańskie, w których dotychczas jadłam. Wegańska czy nie, to po prostu wybitna kuchnia. Dzisiejsze tagliatelle, to moja wersja potrawy, którą tam ostatnio zjadłam - ja użyłam śmietany, bo nie miałam pojęcia jak bez niej uzyskać gęsty, kremowy sos. I choć mój makaron nieco się różni od pierwowzoru, to  i tak jest bardzo smaczny. Polecam każdemu  - zarówno weganom, jak i mięsożercom.






TAGLIATELLE Z KURKAMI,  MIGDAŁAMI I CUKINIĄ

  • 250 g makaronu tagliatelle
  • 2 średnie cukinie
  • 200 - 250 g kurek, oczyszczonych i pokrojonych w grube kawałki (mniejszych nie trzeba kroić) - fajny sposób czyszczenia kurek podany jest tutaj
  • 70 g migdałów, podprażonych na suchej patelni i grubo pokrojonych (każdy migdał kroimy na ok. 3 kawałki)
  • 200 ml słodkiej śmietany 30%
  • 1 mała cebula, drobno pokrojona
  • skórka otarta z 1 małej cytryny
  • ok. 3 łyżek soku z cytryny
  • garść świeżych listków tymianku lub 1 łyżeczka suszonego
  • sól, pieprz
Wodę na makaron najlepiej wstawić na samym początku, a następnie zabrać się za przygotowanie sosu. Makaron gotujemy w dużej ilości wrzącej wody. Cukinię obieramy ze skórki i za pomocą obieraczki do warzyw kroimy na cienkie wstążki (wyjdą nieco szersze od tagliatelle). Na 1 - 2 minuty przed końcem gotowania makaronu dodajemy do niego wstążki cukinii. Całość (tj. makaron i cukinię) odcedzamy na durszlaku.

Na dużej patelni rozgrzewamy nieco oleju i na małym ogniu podsmażamy cebulę, aż stanie się szklista. Zwiększamy ogień, dodajemy kurki, chwilę smażymy, a następnie podlewamy niewielką ilością wody, przykrywamy pokrywką i dusimy na małym ogniu ok. 10 minut. 
Następnie zdejmujemy pokrywkę i, jeśli została jeszcze woda, zwiększamy gaz i smażymy kurki do momentu, aż woda odparuje (cały czas mieszamy). Dodajemy śmietanę, skórkę, cytrynową, tymianek, sól i pieprz. Sos gotujemy bez przykrycia jeszcze ok. 10 minut, aż śmietanka nam się zredukuje, tzn. część wody z niej odparuje a śmietanka nabierze gęstej konsystencji sosu. Na koniec sos doprawiamy do smaku sokiem cytrynowym, dodajemy migdały i łączymy z ugotowanym makaronem.

Przepis zgłaszam do akcji PORA NA KURKI 2015 oraz do akcji WEGETARIAŃSKI OBIAD ED. V

Pora na kurki 2015

Wegetariański obiad V


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...