środa, 11 listopada 2015

gofry dyniowe (bardzo jesienne)



Szukając przepisu na gofry dyniowe, trafiłam na blog w całości poświęcony gofrom dyniowym. Tak, oczy Was nie mylą - blog tylko i wyłącznie o gofrach dyniowych. To się nazywa specjalizacja! 


Gdy więc autor tego bloga kategorycznie stwierdził, że przetestowawszy ok. dziewięćdziesięciu przepisów na gofry dyniowe, wypracował recepturę doskonałą, od razu mu uwierzyłam. Maestro od dyniowych gofrów miał taką charyzmę, że nie szukałam już innych przepisów. 

I nie zawiodłam się, gofry są cudowne. Robiłam je kilka razy i, ku mojemu zdziwieniu, ciasto za każdym razem wychodziło nieco inne, czasem zbyt rzadkie i gofry nie wychodziły cudowne, tylko sflaczałe. Czyżby mistrz się mylił i jego przepis nie działał?

Szybko wyjaśniłam tę niepokojącą zagadkę. Mój gofrowy guru mieszka w Stanach i używa dyniowego puree z puszki firmy Libby's. Ja dodawałam puree zrobione w domu z różnych odmian dyni, w związku z czym moje puree było raz bardziej, a raz mniej wodniste. Nie jest to wielki problem, wystarczy dodać nieco więcej mąki, ciasto powinno być dosyć gęste, mniej więcej jak śmietana. A co do dyni, najlepiej sprawdza się ta odmiany Hokkaido, upieczona, a nie gotowana. 

Dwukrotnie zamieniłam mąkę pszenną na orkiszową pełnoziarnistą i za każdym razem gofry się udawały. 
Czasem, gdy nie miałam czasu albo nie chciało mi się brudzić misek, wrzucałam wszystkie składniki do blendera i miksowałam na gładko. I znowu - gofry świetnie się udawały. 

Nigdy w życiu nie przygotowałam tylu gofrów, co w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. I za każdym razem były to gofry dyniowe. Nabrałam wprawy, przepis znam już prawie na pamięć, często coś sobie jeszcze modyfikuję. 

Czyżby mistrzowi wyrastała konkurencja?






GOFRY Z DYNIĄ
na podstawie tego przepisu

  • 180 g mąki pszennej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 200 ml puree z dyni (najlepiej Hokkaido)
  • 250 ml mleka
  • 60 g masła, roztopionego, ostudzonego
  • 2 jajka M
  • 30 g cukru (ok. 1/4 szklanki)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 3/4 łyżeczki cynamonu
  • 3/4 łyżeczki imbiru
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/4 łyżeczki goździków
W misce mieszamy suche składniki: obie mąki, cukier, sól, proszek do pieczenia oraz przyprawy. W osobnym naczyniu mieszamy puree z dyni, mleko, masło i żółtka jajek. Ubijamy pianę z białek. Następnie łączymy suche składniki z mokrymi. Na koniec dodajemy do powstałej masy pianę z białek. Dokładnie mieszamy. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Gdyby gofry wychodziły sflaczałe, dodajemy do ciasta więcej mąki. Smażymy gofry w lekko nasmarowanej olejem gofrownicy. Studzimy na kratce.






7 komentarzy:

  1. Pychota! Niedługo ty zostaniesz gofrowym guru :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne! Nigdy takich nie robiłam :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam jeden raz gofry dyniowe, dawno, więc pewnie mnie nie zachwyciły. Może gdybym skorzystała z tak dopracowanego przepisu byłoby inaczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tak jest, że trzeba spróbować czegoś kilka razy, żeby polubić :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...