środa, 18 listopada 2015

krem z mascarpone, miodem i wanilią; life goes on

Coraz krótsze i ciemniejsze dni mijają szybko.
Mój zwykły dzień jest bardzo podobny tak do poprzedniego, jak i do następnego.
Nieco zbyt nerwowe poranki - zakładanie kurtek i czapek, wiązanie szalików, sprzątanie po śniadaniu.
We trójkę idziemy do przedszkola - starsza córka zostaje, młodsza wychodzi ze mną.
Już we dwójkę robimy zakupy, karmimy kaczki, czasem porozmawiam z inną znajomą mamą albo robię zdjęcia.
Nie brakuje mi pracy, nie nudzi mi się.



Wiadomości o ostatnich tragicznych wydarzeniach we Francji docierają do mnie z opóźnieniem, bo nie oglądam telewizji, a gazety w internecie przeglądam nieregularnie.
W takich chwilach uświadamiam sobie jak bardzo jestem szczęśliwa, a poczucie życia w jakimś innym wymiarze, gdzieś na marginesie zdarzeń jeszcze się pogłębia.
Tylko gdy z córkami brodzę w liściach, muszę się trochę zmuszać, żeby się uśmiechać. I zauważam, że deszcz wygląda jak łzy.
Ale życie z dziećmi ma swoje prawa: jemy zupę, kładę spać młodszą córkę, myję wiecznie brudną podłogę. Smutek zostawiam sobie na wieczór. 
I jakoś tak dziwnie pisać w kontekście tego wszystkiego o kremie do ciasta.
Myślę sobie jednak, że życie ma swoje prawa i choćby nie wiem co, toczy się dalej. Na szczęście i niestety, zależy jak na to spojrzeć. A my robimy swoje.



Moje ostatnie odkrycie, to niby nic wielkiego - zamiast posłodzić krem z mascarpone cukrem, dodałam do niego miodu. Ale ta niewielka zmiana wzniosła pyszny, ale nie da się ukryć banalny, krem na wyższy poziom smaku.
W gotowym kremie smak miodu nie jest wyraźnie wyczuwalny - po prostu krem smakuje nieco inaczej, lepiej. Czyżby słodki przypadek umami?

Większość kremu użyłam do przełożenia tego ciasta z białek, które upiekłam w prostokątnej formie o wymiarach  20 cm na 30 cm. Resztę wymieszałam z jogurtem, dodałam nieco więcej miodu i zjadłam od razu.

KREM Z MASCARPONE, MIODEM I WANILIĄ
na jedną bardzo grubą warstwę potrzebną do przełożenia ciasta o średnicy ok. 22 cm.  Podwójna porcja wystarczy do przełożenia i posmarowania boków biszkoptu z 6 jajek. 

  • 250 g śmietanki 30 lub 36% dobrze schłodzonej
  • 250 g mascarpone
  • 3 łyżki miodu o delikatnym smaku (np. lipowego)
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii
Śmietankę ubijamy na sztywno. W osobnym naczyniu mieszamy mascarpone, miód i ekstrakt waniliowy - najlepiej mikserem na małych obrotach. Do mascarpone dodajemy bitą śmietanę i dokładnie mieszamy.





4 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...