czwartek, 10 grudnia 2015

orzechowa sałatka ze szpinakiem, ogórkiem i granatem

Po prostu musiałam go kupić!
Już od jakiegoś czasu znajduję się w szponach olejowego nałogu polegającego na kupowaniu niezliczonych butelek płynnego złota (że się tak poetycko wyrażę).  

Okazuje się, że olej można wycisnąć prawie ze wszystkiego, w związku z czym moja kolekcja ciągle się powiększa. Niektóre trzymam w lodówce, inne w szafce, jeszcze inne na blacie, bo butelka nie mieści się w szafce. 

Tego dnia w zasadzie szukałam prezentów mikołajowych dla dzieci, ale jakoś mój wzrok przykuła butelka oleju z orzechów laskowych. Poczułam pewien dyskomfort na myśl, że znowu wydam pieniądze na kolejny olej, ale  szybko wytłumaczyłam sobie, że ten olej na pewno cały zużyję (w przeciwieństwie do zalegającego w lodówce bardzo zdrowego oleju lnianego), bo jak tu nie lubić oleju z orzechów laskowych. Tym razem mój impulsywny zakup nie był wyrzuceniem pieniędzy w błoto, bo zużyłam już tak nieco ponad połowę butelki. I właściwie tylko do robienia dressingu do poniższej sałatki. 

A tak na marginesie - do twarzy używam olejku z róży. 





ORZECHOWA SAŁATKA ZE SZPINAKIEM, OGÓRKIEM I GRANATEM


  • 100 g szpinaku baby
  • 1 ogórek wężowy, pokrojony w plasterki
  • 50 g orzechów laskowych, grubo pokrojonych
  • garść pestek z granatu
dressing:
  • 5 łyżek oleju z orzechów laskowych
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1/2 łyżeczki soli
  • szczypta cukru

Wszystkie składniki dressingu umieszczamy w słoiku, zakręcamy pokrywkę i potrząsamy mocno, aż składniki się połączą. 
W misce umieszczamy szpinak, plasterki ogórka i pestki granatu. Polewamy dressingiem i delikatnie mieszamy. Następnie posypujemy sałatkę orzechami.

3 komentarze:

  1. dałabym jeszcze pierś kurczaka grillowaną (żeby sałatka była bardziej sycąca), chociaż i w takiej wersji chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł:) Można by też dodać mozzarelle lub jakiś inny delikatny ser.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...