czwartek, 3 grudnia 2015

smoothie z nerkowców i pomarańczy

W zasadzie wszystkie smoothie, które bazują na mleku roślinnym i bananach smakują bardzo podobnie. Tej jesieni wypróbowałam już wiele koktajlowych kombinacji: z puree dyniowym, z mango, z kakao, ze szpinakiem. Za każdym razem smakują mi tak bardzo, że wypijam wszystko do dna.

Podobnie mogłabym opisać  skandynawskie kryminały: w zasadzie wszystkie skandynawskie kryminały są do siebie bardzo podobne. Mają jakiś charakterystyczny klimat, który świetnie koresponduje z ponurymi późnojesiennymi dniami. Za każdym razem, gdy zaczynam jakiś czytać, nie mogę się oderwać, póki nie skończę. 

Ta przewidywalność w obu przypadkach wcale a wcale mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Za każdym razem gdy wrzucam do blendera banany i wlewam mleko wiem, że będzie dobrze.  Za każdym razem, gdy wyciągam się na kanapie z kryminałem w ręku wiem, że będzie przyjemnie.






SMOOTHIE Z NERKOWCÓW I POMARŃCZY

  • ok. 60 g nerkowców
  • 1 duży banan
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • sok z 1/2 pomarańczy
  • 3/4  - 1 szkl. mleka migdałowego
  • cynamon i gałka muszkatołowa do posypania  - opcjonalnie
Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i dokładnie miksujemy. Z podanych proporcji uzyskamy średnio gęste smoothie. Jeśli chcemy otrzymać gęstszą konsystencję, zmniejszamy ilość mleka. 

2 komentarze:

  1. jak są nerkowce to na pewno coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy jeszcze nie robiłam smoothie z orzechów :) muszę koniecznie wypróbować i to jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...