niedziela, 24 stycznia 2016

pyszny, zdrowy krem czekoladowy ze słodkich ziemniaków

Na początek trochę faktów:

1. Krem naprawdę jest zrobiony ze słodkich ziemniaków.
2. W ogóle nie da się wyczuć w smaku słodkich ziemniaków.
3. Jest bardzo zdrowy - składa się ze słodkich ziemniaków, masła z nerkowców lub migdałowego, kakao - najlepsze jest oczywiście surowe (raw), odrobiny mleka roślinnego (można zastąpić krowim lub wodą) i  cukru (to jedyny "niedobry" składnik).
4. Jest bardzo czekoladowy i wegański.

I jak? Ktoś ma ochotę spróbować?


Na zdjęciu poniżej widać krem z użyciem mielonych migdałów zamiast masła orzechowego - akurat okazało się, że nie mam masła z nerkowców (daje "najgładszy" efekt), choć wydawało mi się, że jest w szafce. Krem wyszedł trochę grudkowaty, ale tak samo smaczny.



Ciasto czekoladowe, które pojawia się w oryginalnym przepisie, nie przypadło mi do gustu (choć za drugim razem trochę je zmodyfikowałam), wykorzystałam więc mój sprawdzony przepis na kakaowe ciasto z białek. Kremem posmarowałam wierzch i boki. 
Kremem można przełożyć również biszkopt o średnicy ok. 22 cm (wystarczy go na jedną grubą warstwę i trochę jeszcze zostanie). Można też podać go w pucharkach jako wegański mus czekoladowy.

Ostatnio dużo eksperymentuję ze słodkimi ziemniakami - niedługo podam przepis na napój ze słodkich ziemniaków.



KREM CZEKOLADOWY ZE SŁODKICH ZIEMNIAKÓW
na podstawie tego przepisu

  • 160 g ugotowanych słodkich ziemniaków
  • 100 g kakao 
  • 1 szklanka masła z nerkowców lub migdałowego lub 200 g zmielonych migdałów
  • 3/4 szklanki cukru-pudru (lub do smaku)
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej (opcjonalnie)
  • ok. 1/3  - 1/2 szklanki mleka roślinnego, krowiego lub wody
Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i miksujemy na gładką masę. Na początku dodajemy niewielką ilość mleka i dolewamy go po trochu, aż krem osiągnie pożądaną konsystencję. W razie potrzeby dodajemy więcej cukru.

Jeśli zamiast masła orzechowego użyjemy mielonych migdałów, krem będzie miał nieco grudkowatą konsystencję i będzie wymagał większej ilości mleka (wtedy najlepiej nie zastępować mleka wodą). 

4 komentarze:

  1. Mnie jeszcze trudno przestawić się na smak słodkich ziemniaków, ale myślę , że w formie słodkiego kremu nie byłoby z tym problemu ;) Bardzo ciekawy pomysł, wcześniej spotykałam się z kremami na bazie awokado.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baza ze słodkich ziemniaków jest, moim zdaniem, o wiele lepsza, bardziej neutralna w smaku. Robiłam dwa czy trzy razy krem czekoladowy na bazie awokado, ale zawsze wyczuwałam jego smak, który jakoś mi przeszkadzał w słodkich deserach (chociaż samo awokado lubię).

      Usuń
  2. Jak zobaczyłam ten przepis to właśnie też od razu pomyślałam, że to zdecydowanie dużo lepszy pomysł niż z awokado! (który robiłam raz i raczej nie zamierzam powtórzyć)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja raz robiłam z awokado i bananem i nadal posmak awokado był bardzo wyraźny.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...