niedziela, 10 stycznia 2016

wegański parmezan (czyli posypka migdałowo-drożdżowa)

Mam dwa spostrzeżenia odnośnie wegańskiego parmezanu:

1. Wegański parmezan nie za bardzo przypomina prawdziwy parmezan.
2. Wegański parmezan jest pyszny.

Najbardziej smakuje mi jako posypka do sałaty z winegretem. 
Świetnie się sprawdza do posypania makaronu.

Ja zrobiłam swój parmezan z dodatkiem płatków drożdżowych Engevita - inne rodzaje płatków dadzą inny smak parmezanu.





WEGAŃSKI PARMEZAN
  • 40 g migdałów
  • 1 1/2 łyżki płatków drożdżowych Engevita
  • 1/2 łyżeczki soli
Migdały umieszczamy na blasze i podpiekamy w piekarniku nagrzanym do 150 stopni C przez ok 10 - 15 min, aż staną się lekko złote. (Ja trzymałam swoje w piekarniku trochę za długo, więc na zdjęciach mój parmezan jest nieco za ciemny).
W młynku do kawy lub malakserze umieszczamy migdały, płatki i sól i drobno mielimy. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku.








2 komentarze:

  1. Haha, skoro pyszny to nie ważne, że nie smakuje jak parmezan. Moje płatki dotarły i schowałam do szuflady, żeby ich nie wyjeść.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...