środa, 10 lutego 2016

mleko owsiane

Już od dłuższego czasu próbowałam znaleźć jakieś zastosowanie dla kaszy owsianej, którą kupiłam po to, żeby sprawdzić jak smakuje. Niestety nie przypadła nikomu z domowników do gustu, więc stała sobie nieniepokojona w kuchennej szafce, gdzieś obok canihhua (canihua to kolejna rzecz, którą kupiłam, bo koniecznie musiałam dowiedzieć się jak smakuje). 

Na blogu Chocolate and Zucchini znalazłam przepis na mleko właśnie z kaszy owsianej. Przygotowuję je z gotowanej kaszy (jest jeszcze wersja bez gotowania), bo skoro Klotylda twierdzi, że takie mleko jest najlepsze, to ja jej wierzę. Jak na mleko roślinne smakuje całkiem dobrze, jest w miarę kremowe i "mleczne". Używam go do przygotowywania owocowych smoothies (np. takich) i gofrów, ale można stosować je jako zamiennik mleka krowiego lub innych mlek roślinnych. 





MLEKO OWSIANE
przepis oryginalny

  • 50 g kaszy owsianej
  • 250 ml wody
  • opcjonalnie: szczypta soli, 1/2 łyżeczki cukru
Kaszę owsianą zalewamy wodą i zostawiamy na noc. Następnego dnia odlewamy wodę z moczenia, płuczemy kaszę, przekładamy ją do garnka i zalewamy 250 ml wody (1 szklanka). Doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy gaz do minimum, przykrywamy garnek pokrywką i gotujemy kaszę ok. 40 minut. 
Następnie studzimy kaszę do temperatury pokojowej, a potem przekładamy ją do blendera i dolewamy 750 ml wody (3 szklanki). Możemy dodać sól i cukier, jeśli używamy. Miksujemy, a następnie przelewamy zmiksowaną kaszę przez gęste sitko. Najlepiej przecedzić mleko jeszcze drugi raz, tym razem przez gazę lub pieluchę tetrową, bo ma w sobie wiele drobinek kaszy.
Otrzymane mleko możemy przechowywać w lodówce przez 4 -5 dni. Mleko może się rozwarstwiać - przed użyciem należy je dokładnie wstrząsnąć. 

4 komentarze:

  1. też mleko owsiane zawsze robię sama :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, domowe najlepsze! A robisz to mleko z płatków owsianych czy kaszy?

      Usuń
  2. Spotkałam się z kaszą owsianą w książce "kipi kasza", jest w kilku przepisach a ja jej jeszcze nigdzie nie widziałam, ale skoro mówisz, że jako kasza nie jest warta uwagi, to nie będę na siłę szukać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasza owsiana smakuje jak owsianka/płatki owsiana, za którą nikt z nas nie przepada. Pewnie jest zdrowsza od płatków owsianych, bo w końcu jest mniej przetworzona. Jeśli lubisz tradycyjną owsiankę, to pewnie polubisz kaszę owsianą. Ja kupiłam swoją w jakimś "zwyczajnym" sklepie, chyba w Tesco.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...