sobota, 21 maja 2016

herbatka z rabarbarem w zimnym kraju



W tym roku, jak co roku, wyjątkowo zimny maj. Na straganach, jak zwykle, pojawił się rabarbar, a ja pomyślałam, że chciałabym połączyć go z zieloną  herbatą i nadać staromodnemu kompotowi rabarbarowemu nieco współczesnego szyku. Wymyśliłam sobie mrożoną zieloną herbatę o smaku rabarbarowym.

Wyobraziłam sobie siebie na działce leniwie sięgającą po zroszoną szklankę pełną rabarbarowej zielonej herbaty. Jak na razie herbatka jest zupełnie nieadekwatna do pogody - próbowałam pić ją na ciepło, ale to nie było to. Mam nadzieję, że dzisiaj słońce się obudzi (widok za oknem, gdy piszę ten tekst jest bardzo obiecujący). W mojej lodówce chłodzi się rabarbarowo-herbaciany wywar, który tylko czeka na to, by wymieszać go z lodowatą wodą. 



NAPÓJ Z ZIELONEJ HERBATY I RABARBARU


  • 300 g rabarbaru nieobranego, pociętego na kawałki (im bardziej różowy rabarbar, tym bardziej różowy wywar)
  • 2 łyżki zielonej herbaty
  • cukier: dużo (3/4 szklanki to minimum, ale trzeba dostosować do indywidualnych upodobań)
  • 1/2 litra wody
W garnku umieszczamy wodę, rabarbar i cukier. Doprowadzamy do wrzenia, przykrywamy pokrywką i gotujemy ok. pół godziny na małym ogniu, aż rabarbar się rozgotuje. Wyłączamy gaz, dodajemy zieloną herbatę i zostawiamy na ok. 5 minut. Następnie przecedzamy całość przez gęste sito lub, jeśli  chcemy uzyskać klarowny płyn, przez drobną gazę. Można wymieszać z odrobiną wody z lodem i pić od razu, ale lepiej przygotować sobie skoncentrowany syrop.

Przecedzony płyn przelewamy do garnka i gotujemy na dużym ogniu, aż zmniejszy objętość o połowę. Teraz można dodawać go do wody w mniejszej ilości.

Syrop przechowujemy w lodówce. Ja trzymałam go najdłużej przez 10 dni, ale myślę, że ze względu na dużą zawartość cukru, może stać o wiele dłużej. Jeśli przyrządzimy taki napar z małą ilością lub bez cukru, jego okres przydatności do spożycia będzie krótszy. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...