niedziela, 15 maja 2016

smoothie z rabarbaru i bananów

Kiedyś babcie i mamy gotowały  kompot z rabarbaru i piekły placek rabarbarowy. W  maju 2016 roku przygotowuję smoothie z rabarbaru i bananów. Eksperymentuję z ciastami rabarbarowymi z ciecierzycą, z masłem kokosowym i nasionami chia. Nie rezygnuję zupełnie z kulinarnej tradycji, lubię ją i korzystam z niej, ale moja kuchnia to nie skansen. U mnie musi się coś dziać, bo inaczej się nudzę. A jak powszechnie wiadomo z nudów można zrobić wiele głupich rzeczy. Lepiej więc robić smoothie z rabarbaru. 





SMOOTHIE Z RABARBARU I BANANÓW
  • 500 g surowego rabarbaru (wyjdą 2 szklanki ugotowanego)
  • 2 duże banany (mogą być mrożone)
  • 1 szklanka dowolnego mleka roślinnego lub krowiego
  • cukier lub inna substancja słodząca do smaku
Rabarbar kroimy na kawałki (nie trzeba go obierać), przekładamy do garnka, dolewamy odrobinę wody, przykrywamy pokrywką i włączamy średni gaz. Gotujemy ok. 10 min, aż rabarbar zmięknie i zrobi się "paćka". Na początku gotowania sprawdzamy, czy nie trzeba dolać wody. Potem rabarbar zacznie puszczać sok i nie trzeba będzie go pilnować. Studzimy rabarbar. Umieszczamy wszystkie składniki w blenderze i miksujemy. Dla mnie smoothie to przede wszystkim deser, ale można też wypić/zjeść smoothie na śniadanie.


2 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...