sobota, 25 czerwca 2016

smoothie z sałatą i jagodami

O swojej wielkiej miłości do smoothie pisałam już kilkakrotnie na tym blogu. Te szybkie koktajle stały się moim sposobem na przemycenie wielu zdrowych składników do diety. Ostatnio przemycam sałatę. Do jednej szklanki smoothie można dodać ok. 3 - 4 niewielkie liści sałaty, tak żeby nie były wyczuwalne w smaku. Niby niewiele, ale jeśli smoothie pije się często, te kilka liści w bilansie rocznym może oznaczać wiele główek sałaty, które wzbogacą nasza dietę o cenne składniki odżywcze.

Poniższy przepis to tylko niewielka inspiracja - sałatę (lub szpinak) można łączyć z wieloma owocami sezonowymi. Należy jedynie pamiętać o zasadach mieszania barw - zielona sałata i czerwone owoce (np. truskawki) będą oznaczać brązowe smoothie - wygląda to niezbyt ładnie, ale smakuje dobrze. 

A najlepiej smakuje smoothie mocno schłodzone, przyrządzone z mrożonych owoców i wypite bezpośrednio po przyrządzeniu.







SMOOTHIE Z SAŁATĄ I JAGODAMI

  • 1 szklanka jagód
  • 1 banan (najlepiej zamrożony)
  • 3 - 4 nieduże liście sałaty (np. lodowej, rzymskiej, należy unikać sałat o gorzkim, wyrazistym smaku)
  • 1/4 - 1/2 szklanki dowolnego mleka roślinnego
  • 2 łyżki soku z cytryny 
  • 1 łyżka zmielonego siemienia lnianego (opcjonalnie)
  • cukier lub zamiennik (opcjonalnie)
Miksujemy wszystkie składniki. 
Jeśli przyrządzamy takie smoothie po raz pierwszy warto najpierw zmiksować wszystkie składniki oprócz sałaty, a później dodawać po jednym liściu, żeby przekonać się ile sałaty jesteśmy w stanie dodać, bez wyczuwania jej w smaku. 



2 komentarze:

  1. ciekawe, czy roszponka by pasowała. Mam fioła na jej punkcie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak - roszponka jest delikatna w smaku. Warto spróbować :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...