środa, 7 września 2016

czekoladowe ciasto z cukinią ze śliwkami (wegańskie)

Zdaję sobie sprawę, że w blogosferze krąży niezliczona ilość przepisów na czekoladowe ciasto z cukinią, więc przepis na kolejne może wydawać się zupełnie niepotrzebny. Jednak z ilu tych przepisów można upiec ciasto lekkie, wilgotne, intensywnie czekoladowe, bez wyczuwalnych kawałków cukinii, szybkie do zrobienia w dodatku ze śliwkami i  wegańskie? Myślę, że na takie ciasto nie ma już zbyt wielu przepisów. Ja jednak miałam szczęście i w morzu przeciętnych receptur udało mi się znaleźć taką oto perełkę:




CIASTO CZEKOLADOWE Z CUKINIĄ ZE ŚLIWKAMI
przepis ze strony The Flexitarian z małymi modyfikacjami
przepis na tortownicę o średnicy ok. 23 cm (nie mniejszą)

  • 250 g mąki pszennej 
  • 200 - 250 g cukru
  • 85 g kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 250 g cukinii startej na tarce o grubych oczkach
  • 300 ml mleka roślinnego (w oryginalnym przepisie migdałowego, ja jednak zawsze piekłam to ciasto na sojowym)
  • 125 ml oleju roślinnego neutralnego smakowo
  • ok. 250 g małych śliwek - ja używałam węgierek (zbyt duże śliwki mogą zapadać się w cieście)
  • opcjonalnie: cukier puder do posypania ciasta
W misce mieszamy mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia i sodę. W innym pojemniku mieszamy mleko roślinnego i olej. Do suchych składników dodajemy płynne i dokładnie mieszamy. Ciasto będzie dość gęste. Dodajemy cukinię i znowu dokładnie mieszamy. Ciasto przekładamy do natłuszczonej tortownicy. Śliwki przekrawamy na połówki i układamy na cieście strona przecięcia do góry.

Pieczemy długo: 1 godz - 1 godz 15 min., do suchego patyczka. Najlepiej smakuje w temperaturze pokojowej. Za pierwszym razem próbowałam oczywiście od razu gdy dało się je zjeść bez poparzenia się, ale lepsze jest wystudzone. Ciasto długo zachowuje świeżość, przynajmniej dwa dni, tyle najdłużej udało mi się je przechować. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...