środa, 28 września 2016

krojone solone chilli z prowincji Hunan

Solenie żywności, to jedna z najstarszych metod konserwowania pożywienia, ale dopiero internet uświadomił mi, że mogę zastosować tę metodę do moich papryczek chilli, które nieustannie zbieram na działce.


Przepis jest banalnie prosty - siekamy chilli, mieszamy z solą, układamy w słoiku, posypujemy resztą soli i zakręcamy słoik.

Chilli w zasadzie nie zmienia smaku - na pewno nie w jakimś znaczącym stopniu. Porównałam nawet  smak tak zakonserwowanych papryczek, które zrobiłam prawie dwa miesiące temu i tych świeżo przygotowanych - trudno jednak ocenić, bo obydwie partie pieką niesamowicie, a niełatwo doszukiwać się jakiś niuansów smakowych, gdy usta pali ogień.


Według przepisu papryczki po posypaniu solą należało zostawić w temperaturze pokojowej na dwa tygodnie. Wydawało mi się, że dzięki temu papryczki powinny się jakby ukisić (w końcu kapusta kiszona to też w zasadzie kapusta i sól). U mnie jednak żadna partia  solonych papryk się nie ukisiła, więc  zrezygnowałam z pozostawiania słoika w cieple i umieszczam je od razu w lodówce.

Przepis, jak napisałam wyżej, znalazłam w internecie (tutaj), a oryginalnie pochodzi z książki Fuchsi Dunlop The Revolutionary Chinese Cookbook. 






KROJONE SOLONE CHILLI Z PROWINCJI HUNAN


  • 150 g chilli
  • 20 g soli (ja używałam niejodowanej)
Papryczki z grubsza siekamy. Jeśli chcemy, żeby papryczki były mniej ostre, możemy część pestek wyrzucić. Posiekane chilli dokładnie mieszamy z 1/3 ilości soli. Przekładamy do słoika, dobrze ubijamy i posypujemy pozostałą solą. Słoik szczelnie zakręcamy i przekładamy do lodówki. W lodówce można przechowywać tak zakonserwowane papryczki przez wiele miesięcy.

Do krojenia chilli można założyć rękawiczki, szczególnie jeśli mamy wrażliwą skórę. Należy też pamiętać, że sok z chilli, który wydziela się podczas krojenia, jakoś tak wnika w pory skóry i pod paznokcie, że nie wystarczy raz umyć rak, aby się go pozbyć.

Jeśli chilli są za słone wystarczy przepłukać je wodą przed użyciem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...