poniedziałek, 2 stycznia 2017

moje hity 2016

W minionym roku opublikowałam  na blogu ponad siedemdziesiąt przepisów. I choć wszystkie potrawy przygotowane na ich podstawie bardzo mi smakowały, część z nich pojawiała się na naszym  stole wyjątkowo często. Decydowały o tym różne czynniki - łatwość przygotowania, dostępność składników, gusta moich dzieci, itd. Poniżej lista ośmiu przepisów, z których korzystałam najczęściej




1. Surówka z czerwonej kapusty z gorącym olejem:
Często zdarzało mi się zmieniać rodzaj i ilość  warzyw użytych do przygotowania tej surówki, ale zawsze polewałam je gorącym olejem. Nadaje on surówce specyficzny posmak, który bardzo mi odpowiada.



2. Magiczny sos Heidi Swanson:
To był zachwyt od pierwszego spróbowania - na początku dodawałam ten sos niemal do wszystkiego. Jak łatwo było przewidzieć po jakimś czasie znudził mi się i musiałam zrobić sobie dłuższą przerwę. Ostatnio do niego wróciłam, choćby dodając go do tej pasty z tofu



3. Ciasto drożdżowe z batatami:
W grudniu wykorzystałam je do przygotowania wegańskiego makowca. Najbardziej smakuje mi jednak w wersji z powidłami - za każdym razem, gdy upiekę to ciasto nie mogę się powstrzymać od ciągłego podjadania.



4. Kimchi (moja wersja)
Rewelacyjny sposób na dostarczenie sobie zimową porą porcji witamin i wrażeń smakowych. Kiszonki to w ogóle pozycja obowiązkowa w sezonie, gdy nie ma świeżych warzyw.



5. Wegański bulion "wołowy"
Łatwość przygotowania bez kompromisów jeśli chodzi o  smak. Zazwyczaj dodaję do niego mnóstwo dodatków: tofu, tempeh, makaron, różne drobno pokrojone warzywa czy zioła, dzięki czemu w przeciągu kilkunastu minut mam przygotowaną miskę pysznej, rozgrzewającej i sycącej zupy na przykład takiej



6. Ciasto amaretto z suszonymi wiśniami
Ciasto, od którego jestem uzależniona - ciężkie, wilgotne, aromatyczne, naszpikowane wiśniami i migdałami. Jedno z tych wegańskich ciast, o których nikt by nie powiedział, że są wegańskie.



7. Ajwar
W lecie nie miałam czasu, żeby przygotować większa porcję tego dodatku i zapasteryzować na zimę. Teraz mogę tylko żałować, bo kupny ajwar do pięt nie dorasta temu domowemu. W tym roku muszę znaleźć czas na jego przygotowanie, nawet jeślibym miałabym produkować go po nocach. 



8. Fasola zapiekana w sosie pomidorowym
Danie idealne dla osób na diecie wegańskiej (czy, jak w moim przypadku, w dużej mierze wegańskiej): tanie, sycące i smaczne, a w połączeniu z kaszą czy ryżem stanowiące źródło pełnowartościowego białka. Ma jedną wadę - jego przygotowanie jest czasochłonne, ale na szczęście można je bez problemu zamrażać. 


2 komentarze:

  1. To ciasto z batatami mnie baaardzo ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bataty są rewelacyjne! A to ciasto amaretto też jest z batatami, tylko surowymi :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...