sobota, 27 maja 2017

bok choy z koperkiem i chilli

Choć kapusta bok choy (pak choy) pojawiła się na polskim rynku całkiem niedawno i wydaje się być  egzotycznym warzywem, jest dość łatwa w uprawie w naszej strefie klimatycznej i smakuje całkiem zwyczajnie, trochę jak młoda kapusta. Sporo jej więc zasiałam w tym roku na działce licząc na obfite zbiory, które wzbogacą moją dietę w jakże polecane przez wszystkich dietetyków zielone liście. 

Niestety miałam klęskę nieurodzaju  - częściowo z powodu błędów, które popełniłam, a częściowo z powodu pchełek ziemnych. W XVIII wieku po tak nędznych zbiorach pewnie przymierałabym głodem, na moje szczęście żyję jednak w wieku XXI i poszłam  sobie do Lidla, gdzie akurat była promocja na bok choye.

Gdy już zdobyłam cenne kapustki, przyrządziłam je w swój ulubiony sposób, w który przyrządzić można również mizunę (o tym warzywie pisałam więcej tutaj) i młodą kapustę. Przepis na młodą kapustę z czosnkiem chilli i koperkiem podawała Agnieszka Kręglicka kilka lat temu, ja go nieco zmodyfikowałam i tę moją wersję podaję poniżej.







BOK CHOY Z KOPERKIEM I CHILLI


  • 2 średnie główki kapusty bok choy
  • 1 średnia cebula, drobno posiekana
  • 2 - 3 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • kawałek świeżej papryki chilli drobno posiekanej  lub suszone płatki do smaku
  • sól do smaku
  • 2 łyżki oleju do smażenia
Na dużej patelni lub w garnku o grubym dnie rozgrzewamy olej i podsmażamy na małym ogniu czosnek i cebulę, aż cebula stanie się szklista. W tym czasie kroimy kapustę (również białe części)na paski o szerokości ok. 1 cm lub w dużą kostkę i razem z chilli dorzucamy na patelnię. Kapustę smażymy na średnim ogniu, aż  lekko zmięknie, ale nadal będzie w miarę chrupiąca. Jeśli lubimy bardziej miękkie warzywa, dolewamy na patelnię lub do garnka odrobinę wody, przykrywamy pokrywka i dusimy do miękkości. Podajemy na ciepło.

mizuna z koperkiem i chilli

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...