sobota, 1 lipca 2017

ciasto marchewkowe z bananami (wegańskie)

Aquafaba to naprawdę cudowna rzecz. Niemal każde ciasto, w którym użyjemy jej zamiast jajek, wychodzi jeśli nie idealnie, to przynajmniej zadowalająco. Tak też było w przypadku tego ciasta marchewkowego. Oryginalny przepis zawierał cztery jajka - postanowiłam nic w nim nie zmieniać tylko za każde jajko użyć trzech łyżek aquafaby. Trochę się wystraszyłam czy ciasto rzeczywiście wyjdzie, więc zrezygnowałam z dodatku ananasów.

Ciasto pięknie się upiekło, nie rozpadało się, nie było zakalca. Wydaje mi się, że miało bardziej delikatną strukturę niż oryginał, ale  w sumie to trudno mi to stwierdzić , bo już od dawna oryginału nie piekłam. Wegańska wersja wyszła  nieco za słodka - może banany były jakieś wyjątkowo słodkie, albo brak kwaskowych ananasów nieco wpłynął na odczucie słodyczy. Tak czy siak eksperyment zaliczam do udanych.






CIASTO MARCHEWKOWE Z BANANAMI

przepis na tortownicę o średnicy 23 cm
na podstawie tego przepisu

  • 250 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka soli
  • 150 ml oleju roślinnego (u mnie rzepakowy)
  • 150 g cukru
  • 160 ml aquafaby (wody z gotowania ciecierzycy lub zalewy z puszki po ciecierzycy), u mnie było to 12 łyżek
  • 3 dojrzałe banany, rozgniecione widelcem na papkę 
  • 150 g marchewki, startej na tarce o drobnych oczkach
  • 50 g orzechów włoskich, grubo posiekanych
  • garść rodzynek
W misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, sól i cukier. Dodajemy olej i aquafabę, mieszamy. Na końcu dodajemy banany, marchew, orzechy i rodzynki. Przekładamy ciasto do formy i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160 C przez 1 godz - 1 godz 20 min lub do suchego patyczka. Gdyby ciasto zaczęło nadmiernie brązowieć z wierzchu, przykrywamy je folią aluminiową i pieczemy dalej. Po upieczeniu ściągamy obręcz z tortownicy i czekamy, aż ciasto wystygnie. Bezpośrednio po upieczeniu jest za miękkie aby je ładnie pokroić. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...