wtorek, 12 września 2017

prosta i szybka surówka z pomidorów i papryki

Ta surówka to idealny przepis na końcówkę lata, gdy pomidory i papryka osiągają pełnię smaku. Bierzemy wtedy te warzywa, kroimy je drobniutko, polewamy oliwą, posypujemy solą i kminem rzymskim i surówka gotowa. Możemy dodać natkę pietruszki, zielone listki kolendry, drobno posiekaną cebulę, co tam mamy akurat pod ręką. Ta prosta i szybka surówka smakuje naprawdę cudownie (pod warunkiem, że lubimy kmin rzymski).

Surówka wyszła trochę przez pomyłkę - miałam zrobić marokańską sałatkę z pomidorów i pieczonej papryki, ale nie doczytałam przepisu i nie upiekłam papryki. Z pieczoną papryką jest pewnie jeszcze lepsza, ale wiadomo, nie zawsze jest czas, żeby tę paprykę piec. Jednak wersja z surową papryką też jest rewelacyjna. Podane poniżej proporcje warzyw są tylko orientacyjne, ja daję tyle pomidorów i papryki, ile mi akurat urośnie na działce.




SURÓWKA Z POMIDORÓW I PAPRYKI

  • 1 duża papryka (ja najbardziej lubię czerwoną lub pomarańczową, ale można użyć dowolnej papryki, będzie wtedy lepszy efekt kolorystyczny)
  • ok. 300 g pomidorów (np. 5 - 6 odmiany lima)
  • 1 bardzo mała cebula lub szalotka
  • 2 - 3 łyżki natki pietruszki i/lub kolendry
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego (można dać więcej, ale to intensywna przyprawa, lepiej dodawać ją ostrożnie)
  • 3 - 4 łyżki oliwy
  • sól do smaku
Paprykę i pomidory kroimy w drobną kostkę (ok. 1/2 na 1/2 cm). Jeśli pomidory maja dużo soku, możemy go trochę odlać. Cebulę i pietruszkę kroimy też dosyć drobno. W misce mieszamy wszystkie warzywa. Jeśli nie jemy surówki od razu, możemy schować warzywa na kilka godzin do lodówki. Bezpośrednio przed podaniem dodajemy sól, kmin rzymski i oliwę i dokładnie mieszamy całość. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...