piątek, 6 października 2017

gofry dyniowe bez jajek (wegańskie)

Dwa lata temu opublikowałam przepis na gofry dyniowe z jajkami, teraz przyszedł czas na ich wegańską wersję, która jest chyba nawet lepsza niż wersja z jajkami. A to w sumie rzadki przypadek, żeby zweganizowane danie było lepsze niż oryginał. Trzeba tylko pamiętać, że gofry dyniowe, z jajkami lub bez, nigdy nie będą lekkie jak chmurka, mają bardziej "ciastowatą" konsystencję. 

Do gofrów wegańskich nie dodawałam typowych przypraw dodawanych do dyniowych słodkości takich jak cynamon, goździki czy imbir, ale można je oczywiście dodać, jeśli chcemy. 





GOFRY DYNIOWE BEZ JAJEK (WEGAŃSKIE)
przepis na 8 sztuk (prostokątnych o wymiarach 10 cm na 12 cm)


  • 200 g musu dyniowego (czyli upieczonej i zmiksowanej dyni)
  • 400 ml dowolnego mleka roślinnego (w wersji niewegańskiej może być krowie lub kozie)
  • 100 ml oleju neutralnego w smaku (rzepakowy, ryżowy, z pestek winogron, arachidowy, itp.)
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (opcjonalnie)
  • 300 g mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej (w sumie 10 g)
  • 2 łyżki cukru (można pominąć, choć z jego dodatkiem gofry ładnie się rumienią)
  • 1 łyżeczka soli (można pominąć, jak ktoś bardzo chce)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (w sumie 10 g)
W jednej misce mieszamy mokre składniki (mus dyniowy, mleko i olej). W drugiej mieszamy suche składniki (mąki, cukier, sól i proszek do pieczenia). Następnie dodajemy suche składniki do mokrych i dokładnie mieszamy. Ciasto pieczemy w gofrownicy według zaleceń producenta -  u mnie czas pieczenia wyniósł ok. 2, 5 - 3 minut na bardzo mocno rozgrzanej gofrownicy.


Warzywa dyniowate 2017

5 komentarzy:

  1. Pyszności! Dziękuję za udział w "dyniowatej akcji", pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smakowicie się prezentują, dynia potrafi dodać mnóstwo smaku wielu daniom :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam dużą dynię i jak ja napocznę to zrobię i gofry :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam baaardzo dużą dynię. Resztę wsadziłam w słoiki. :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...